O mnie


Zawsze marzyłam o domu otwartym... A to wiąże się z aromatami wypełniającymi każdy kąt, bo zawsze może ktoś wpaść. Zresztą weekend bez ciasta jest niemożliwy, dzieci ogłosiłyby bunt na pokładzie ;).

środa, 2 lipca 2014

Ciasto drożdżowe rwane :)

Idealne na pikniki, zdrowe, delikatne...
U mnie w dwóch wersjach - ze skórką cytrynową i z cynamonem.  
Przepis ze stronki: http://www.domowe-wypieki.pl/przepisy-ciasta-drozdzowe/472-przepis-na-cynamonowe-ciasto-drozdzowe-do-odrywania a inspiracja z cytryną z moichwypieków.

 

Składniki:
  • 20g świeżych drożdży lub paczuszka suchych
  • 150 ml mleka
  • 50g cukru
  • 400g mąki pszennej
  • ½ łyżeczki soli
  • 2 jajka
  • 50g roztopionego masła
Nadzienie:
  • 70g roztopionego masła
  • 100g cukru
  • 2 łyżeczki cynamonu
lub:
  • 70g roztopionego masła
  • 100g cukru
  • Skórka starta z dwóch (porządnie odparzonych i umytych) cytryn


Składniki na ciasto umieścić w maszynie do wyrobu chleba w kolejności od płynnych po sypkie, na końcu drożdże. Nastawić wyrabianie. 
Wyrobione ciasto rozwałkować w prostokąt i posmarować masłem z nadzienia, następnie posypać cukrem i cynamonem lub skórką. 


Ciasto pokroić na podłużne paski (jak w załączonym linku), układać paski na sobie i kroić w poprzek, tak by powstało 6 warstwowych kawałków. Kawałki układać pionowo (bokiem) w wysmarowanej masłem keksówce. Na koniec posmarować resztą topionego masła i pozostawić na pół godziny do wyrośnięcia.
Piec około pół godziny w 180 stopniach. 



3 komentarze:

  1. Ajajajaj, robisz apetyt człowiekowi na diecie! :(

    OdpowiedzUsuń
  2. zawstydzasz mnie ;)
    miałam unikać drożdżowych ciast... ale spróbuję.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. to banalnie proste ciasto... a taaakie dobre :)

    mam już tartę do wstawienia, ale jakoś czasu brak :) czeka, czeka, a ja właśnie zjadłam ostatni kawałek

    OdpowiedzUsuń