O mnie


Zawsze marzyłam o domu otwartym... A to wiąże się z aromatami wypełniającymi każdy kąt, bo zawsze może ktoś wpaść. Zresztą weekend bez ciasta jest niemożliwy, dzieci ogłosiłyby bunt na pokładzie ;).

wtorek, 2 lutego 2016

Ciasto marchewkowe z kremem cytrynowym

Wszyscy ostatnio pieką marchewkowe, więc i ja się skusiłam ;) i nie żałuję bo mnie zachwyciła ta wersja ;)

 Niestety nie zapisałam skąd wzięłam przepis, krąży w internecie...


Składniki:
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 3 łyżeczki sody
  • 3 łyżeczki cynamonu
  • 6 jajek
  • 1,5 szklanki brązowego cukru
  • szklanka oleju
  • 3 szklanki drobno startej marchewki
Krem:
  • 375 g serka mascarpone
  • 300 g śmietany kremówki
  • 5 łyżek cukru pudru
  • 1,5 łyżki soku z cytryny
Polewa:
  • 2 budynie waniliowe bez cukru
  • 2 galaretki pomarańczowe
  • 900 ml soku pomarańczowego typu kubuś
Mąkę wymieszać z sodą i cynamonem. Jajka z cukrem ubić na puszystą masę. Następnie na niskich obrotach miksera dodawać stopniowo mąkę i olej.
Marchewkę dodać do ciasta, delikatnie, ale dokładnie mieszając. 
Ciasto przełożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w temperaturze 180 stopni przez około 45 minut. Wystudzić, a następnie przekroić na dwa placki.
Schłodzoną śmietanę kremówkę ubić na sztywno, pod koniec ubijania dodając cukier puder. Zmiksować z serkiem i sokiem z cytryny. Przełożyć kremem ciasto.
Z soku odlać jeden kubek, wymieszać go z budyniami. Resztę soku zagotować.
Do gorącego soku wlać budynie, energicznie mieszając, do zgęstnienia. Wsypać galaretki. Odstawić na 15 minut. Wylać masę na ciasto.
Ciasto odstawić w chłodne miejsce do stężenia polewy.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz