O mnie


Zawsze marzyłam o domu otwartym... A to wiąże się z aromatami wypełniającymi każdy kąt, bo zawsze może ktoś wpaść. Zresztą weekend bez ciasta jest niemożliwy, dzieci ogłosiłyby bunt na pokładzie ;).

środa, 23 grudnia 2015

Zimtsterne - migdałowe ciasteczka świąteczne

Od dawna je chciałam upiec. Przepyszne...
Pozwalam sobie zacytować przepis: http://www.mojewypieki.com/przepis/zimtsterne---niemieckie-ciasteczka-swiateczne ponieważ nic nie zmieniałam.

 
Składniki na około 40 ciastek:
  • 300 g zmielonych migdałów (ja miałam tarte - są wyczuwalne w ciastkach, ale dobre)
  • 100 g cukru pudru
  • 2 białka
  • 50 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki cynamonu
Glazura bezowa:
  • 1 białko
  • 1 szczypta soli
  • 200 g cukru pudru
  • 1 - 2 łyżki mleka


W naczyniu wymieszać suche składniki na ciasteczka: migdały, cukier puder, mąkę, cynamon. Dodać białka (nie ubijamy ich wcześniej) i zagniatać, aż do uformowania klejącego ciasta. Owinąć szczelnie folią spożywczą i umieścić w lodówce na przynajmniej 1 godzinę.
Przygotować bezową glazurę: ubić na sztywno białko ze szczyptą soli. Ubijając cały czas dosypywać cukier, stopniowo. Glazura powinna mieć odpowiednią gęstość, kremową konsystencję, by nie była zbyt sztywna i by nie spływała z ciastka. W tym celu dodać 1 - 2 łyżki mleka, wymieszać.
Blachę do ciastek wyłożyć papierem do pieczenia. Wyjąć z lodówki ciasto i rozwałkować pomiędzy dwoma arkuszami papieru do pieczenia lub folii (można podsypać cukrem pudrem). Rozwałkowane ciasto powinno mieć grubość około pół cm. Używając foremki w kształcie gwiazdki wycinać ciasteczka i układać na blaszce. Za pomocą pędzelka na każdej gwiazdce rozprowadzić bezową glazurę.
Piec w temperaturze 160ºC przez około 15 minut (uważając, by beza nie nabrała brązowego koloru; można przekryć w połowie pieczenia papierem do wypieków). Wyciągnąć ciastka z piekarnika i wystudzić. Przechowywać w szczelnym pojemniku. 
Dla mnie - świąteczny przysmak!
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz