O mnie


Zawsze marzyłam o domu otwartym... A to wiąże się z aromatami wypełniającymi każdy kąt, bo zawsze może ktoś wpaść. Zresztą weekend bez ciasta jest niemożliwy, dzieci ogłosiłyby bunt na pokładzie ;).

poniedziałek, 6 kwietnia 2015

Mazurek z białą czekoladą i konfiturą z róży

Wraz z najlepszymi świątecznymi życzeniami przepis na mazurka ;)
Ja jestem nim zachwycona!

Przepis z http://www.slodkiefantazje.pl/przepisy/3187/mazurek-z-biala-czekolada-i-konfitura-z-rozy


Składniki na blachę 30x35 cm:
  • 4 i 2/3 szklanki mąki
  • szklanka cukru pudru
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 400 g zimnego masła
  • 6 żółtek
  • aromat pomarańczowy - łyżeczka (w oryginalnym przepisie starta skórka z pomarańczy)
Nadzienie: 
  • 200 g białej czekolady
  • 200 g mascarpone
  • 100 g miękkiego masła
  • 300 g konfitury lub marmolady z róży (u mnie słoik konfitury z płatków róż i pół słoiczka marmolady z róży)
Polewa:
  • 200 g białej czekolady (Milka spisała się wyśmienicie)
Składniki na ciasto zmiksować w malakserze. Zagnieść i schłodzić przez pół godziny w lodówce. 
Upiec na dwóch blachach dwa cienkie, kruche placki (180 stopni, około 15 minut).
Białą czekoladę na nadzienie rozpuścić w kąpieli wodnej. Przestudzić. Zmiksować z serkiem łyżeczka, po łyżeczce. Masło utrzeć, a następnie dodawać do niego stopniowo masę z serka. 
Warstwę spodnią ciasta posmarować konfiturą. Następnie delikatnie rozsmarować krem. Przykryć drugim blatem ciasta. 
Czekoladę na polewę rozpuścić w kąpieli wodnej. Wylać na ciasto. Udekorować wiosennie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz