O mnie


Zawsze marzyłam o domu otwartym... A to wiąże się z aromatami wypełniającymi każdy kąt, bo zawsze może ktoś wpaść. Zresztą weekend bez ciasta jest niemożliwy, dzieci ogłosiłyby bunt na pokładzie ;).

wtorek, 21 kwietnia 2015

Babka cytrynowa

Prosta, ale smaczna. Najlepsza jeszcze na ciepło, choć na drugi dzień wciąż pełna aromatu.

 Składniki:
  • 5 jajek
  • 300 g cukru
  • szczypta soli
  • 180 g masła miękkiego
  • 450 g mąki pszennej (450-tki)
  • 3,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • sok z jednej cytryny (dałam trochę więcej)
Jaja utrzeć z cukrem. Następnie ucierać z masłem. Dodać pozostałe składniki. Utrzeć do połączenia.
Piec do zrumienienia i do suchego patyczka (u mnie około 50 minut w temperaturze 170 stopni).
Można również je zrobić w maszynie do chleba, nastawiając program do pieczenia ciasta. W takim wypadku najpierw utrzeć jajka z cukrem, a następnie przelać do maszyny dodając pozostałe składniki.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz