O mnie


Zawsze marzyłam o domu otwartym... A to wiąże się z aromatami wypełniającymi każdy kąt, bo zawsze może ktoś wpaść. Zresztą weekend bez ciasta jest niemożliwy, dzieci ogłosiłyby bunt na pokładzie ;).

wtorek, 16 czerwca 2015

Odwrócone jogurtowe ciasto morelowe

...czaruje zapachem!
Koleżanki na forum zachęciły linkiem i przepadłam :)
Musiałam je upiec! Błyskawiczne, aromatyczne, znikające z talerza za szybko...
http://kingaparuzel.pl/blog/2015/06/letnie-ciasto-jogurtowe/ 
Idealny pomysł na morele, mirabelki i tego typu owoce.


Składniki na mus morelowy:
  • 3 łyżki masła
  • 300 g moreli świeżych
  • 6 łyżek cukru
  • szczypta cynamonu
Składniki na ciasto:
  • 100 g jogurtu naturalnego o temperaturze pokojowej
  • 150 g cukru
  • 180 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • 50 g roztopionego masła
  • szczypta soli
Przepisu się trzymałam, poza zwiększeniem ilości moreli, więc cytuję:
Na patelni o grubym dnie rozpuścić masło. Dodać pokrojone na połówki morele (pestkę usunąć). Smażyć około 10 minut na  średnim ogniu.
Dodać 6 łyżek cukru i szczyptę cynamonu. Smażyć kolejne 5 minut – do momentu, aż cukier się rozpuści. Wystudzić
Piekarnik nastawić na temperaturę 180 ºC z funkcją grzania góra-dół. Foremkę o wielkości 10 cm x 21 cm wyłożyć papierem do pieczenia. 
Jajka utrzeć z cukrem do dokładnego rozpuszczenia cukru. Dodać jogurt o temperaturze pokojowej, rozpuszczone masło oraz mąkę, proszek do pieczenia i sól. Dobrze wymieszać.
Na dno foremki przełożyć morele, a na nie wylać przygotowane ciasto.
Piec 50 minut lub do suchego patyczka.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz