O mnie


Zawsze marzyłam o domu otwartym... A to wiąże się z aromatami wypełniającymi każdy kąt, bo zawsze może ktoś wpaść. Zresztą weekend bez ciasta jest niemożliwy, dzieci ogłosiłyby bunt na pokładzie ;).

piątek, 22 sierpnia 2014

Ucierane ciasto z owocami

To chyba pierwsze ciasto, jakie w życiu upiekłam, gdy miałam naście lat ;)


Składniki:
  • 200 g roztopionego masła
  • 180 g drobnego cukru
  • 200 g mąki 450-tki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 5 jajek
  • szczypta soli
  • 1 cukier waniliowy
  • 600 g owoców (jabłka, maliny, jeżyny, śliwki) 
  • cukier do posypania ciasta
Żółtka jajek utrzeć z cukrem, a następnie połączyć z przestygniętym masłem.
Delikatnie zmiksować z mąką. Osobno ubić białka z dodatkiem odrobiny soli. Ostrożnie połączyć z ciastem. Wylać na prostokątną blachę. Pokryć przygotowanymi owocami. Piec około pół godziny (w zależności od grubości ciasta - do tzw. suchego patyczka) w temperaturze 170 -180 stopni.



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz