O mnie


Zawsze marzyłam o domu otwartym... A to wiąże się z aromatami wypełniającymi każdy kąt, bo zawsze może ktoś wpaść. Zresztą weekend bez ciasta jest niemożliwy, dzieci ogłosiłyby bunt na pokładzie ;).

środa, 15 stycznia 2014

Dobry, jak chleb...

Lubię, gdy w domu pachnie jak w piekarni...



Od czego zacząć? Pomyślałam, że najlepiej od chleba codziennego.

Dziś piekłam z dodatkiem razowego orkiszu (typ 1850). 
Chleb zazwyczaj robię z tego samego przepisu, choć spontanicznie zmieniam mąki.
A wszystko zaczęło się od fascynacją stroną http://www.mojewypieki.com/ i zawartymi tam przepisami.

Przepis na chleb pieczony w maszynie do wypieku:

  • 200 g zakwasu żytniego
  • 300 ml wody
  • mała łyżeczka cukru
  • płaska łyżka soli
  • 400 g mąki pszennej jasnej (typ 500)
  • 140 g mąki razowej (żytniej, orkiszowej) lub mąki jasnej
  • niepełna łyżeczka drożdży suchych

Składniki umieścić w maszynie w kolejności podanej powyżej. Ustawić program dla chleba razowego i... czekać i cieszyć się zapachem, który przyciągnie nas do kuchni gdy chleb będzie gotowy! 

Opcjonalnie można dodać ziarna w momencie zasygnalizowania przez maszynę. Można też posypać chleb mąką razową dla rustykalnego wyglądu.

Pozostało mi tylko zasiąść do śniadania.



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz